Handelsbetingelser

Læs handelsbetingelserne her og kontakt mig via mail, hvis du har brug for hjælp.

Sådan foregår det

Bestilling

Bestilling/Booking af tid til fotografering

Du bestiller tid til fotografering ved at skrive til info@koldsoefotografi.dk – herefter bookes du ind i kalenderen. Du vil herpå modtage et online link til en samtykkeerklæring, som skal udfyldes senest 2 dage inden fotograferingen.

Bookingen er ikke bindende, men af hensyn til planlægning af fotografens kalender er det naturligvis vigtigt, at man melder afbud i god tid, hvis man bliver forhindret.

Bestilling af produkter

Bestilling af produkter som fx fotografier, lærreder, krus, rammer osv. foregår enten mundtligt efter endt fotografering (alt bliver noteret ned og underskrevet), via mail eller gennem fotografens gallerisystem. En bestilling bliver bindende med din accept af ordren enten ved underskrift, skriftlig accept via mail eller i forbindelse med en ordrebekræftelse fra gallerisystemet.

Har du fortrudt din bestilling?

Det er muligt at fortryde en bestilling, dog med forbehold. Hvis din afbestilling modtages efter at fotografen har færdigredigeret de billeder, som du har fortrudt – kan du stadigvæk fortryde dem – men du vil istedet blive faktureret for dén tid, som fotografen har brugt på redigeringen, som kompensation. Gennemsnitlig redigering pr. billede 30-45 minutter. Fotografens timeløn er 350 kr. ekskl. moms.

    Sådan foregår det

    Betaling

    Hos Koldsø Fotografi er det muligt at betale kontant, med Mobilepay, med bankoverførsel (pr. faktura) og med Visa- samt Mastercard via systemet iZettle. Der modtages ikke Dankort.

    På webshoppen og i gallerisystemet er det også muligt at betale via PayPal.

    Sikker med ssl

    De kontooplysninger som indsamles ved køb af varer, sendes direkte og sikkert til PBS via krypteringsformen (SSL), som kun er forbeholdt dig og PBS. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se eller gemme dine personlige oplysninger.

    Hvornår trækkes pengene??

    Hos Koldsø Fotografi trækker vi selvfølgelig ikke pengene før dine varer er klar til afhentning eller er sendt afsted til dig. Der kan være enkelte undtagelser, hvor der er tale om en pakkeløsning (fotografering og billeder), hvor forudbetaling er et led i bookingen. Det kan fx være guldklump fotograferinger eller graviditetsfotografering over 9 mdr.

    Skulle du imod al forventning opleve, at Koldsø Fotografi ved en fejl alligevel har trukket pengene før varerne er sendt afsted, skal du skrive til info@koldsoefotografi.dk, da det ikke er den korrekte procedure og derfor bør rettes.

      Sådan foregår det

      Afhentning/Levering

      Størstedelen af mine kunder vælger at afhente deres billeder i studiet i Solbjerg. Det er muligt at få dem leveret til pakkeshop, hvis afstanden er for stor eller hvis afhentning ikke kan passes ind i din kalender.

      Jeg har valgt at bruge DAO til mindre pakker samt GLS. De er stabile og leverer en god service med mulighed for Track & Trace, så vi begge kan følge ordren. DAO leverer også i weekenden og på helligdage. Alle ordre leveres til pakkeshop. Når jeg vælger din pakkeshop, vurderer jeg afstanden til din adresse vs. åbningstider, således at du får de bedst mulige vilkår for afhentning.

      Ved bestilling af skrøbelige produkter – fx fotografier med ramme og glas eller et fotografi printet direkte på glas – kan fragt være dyrere, idet den skal sikres – og muligvis forsikres. Jeg anbefaler til enhver tid, at man afhenter disse ordre i studiet.

      Hvis du ikke får hentet din pakke i tide

      Hvis du ikke får afhentet din pakke i tide, sendes den retur til mig med GLS/DAO. Det er desværre ikke en gratis service fra deres side, og du vil derfor blive faktureret dét beløb, som Koldsø Fotografi pålægges for manglende afhentning. Ønsker du at få pakken sendt påny, faktureres du yderligere for ny fragt. Beløbet der pålægges fra DAO/GLS kan variere.

      Sådan foregår det

      Leveringstider

      Leveringstid | Fotopapir med/uden opklæbning & laminering

      Såfremt det er muligt at påbegynde redigeringen af din ordre samme dag og sende ordren i produktion den følgende dag, er der en forventet leveringstid på 2-3 uger. Der er taget forbehold for at din ordre kan hjemkomme med kvalitetsmæssige fejl, der skal udbedres. Er der bestilt et fotografi til opklæbning med laminering, kan leveringstid forlænges med nogle dage.

       

      Leveringstid | Lærreder, print på glas og aluminium

      Der kan være op til 3 ugers leveringstid på lærreder, print på glas samt print på aluminium. Bestilles et fotografi i specialmål kan leveringstiden forlænges med yderligere 2 uger, da min leverandør først skal have særbestilt materiale fra deres grossist.

       

      Leveringstid | Billederammer

      Der er varierende leveringstider på billederammer, da jeg får varer fra tre forskellige leverandører. Visse designrammer skal bestilles fra udenlandske grossister og kan have leveringstider på op til 7 uger, hvor andre billederammer kan hentes den følgende dag, som bestillingen finder sted. Leveringstiden er individuel for den pågældende billederamme.

       

      Leveringstid | Digitale fotografier

      Leveringstiden på digitale filer varierer af antallet. Det tager tid at redigere portrætter. Er der tale om få filer kan de leveres inden for alt fra samme dag til 1 uge. Er der tale om flere filer, kan der gå op til 5 uger.

      • 1-5 filer: ca. 2 uger
      • 6-15 filer: ca. 3-4 uger
      • Over 15 filer: 4-5 uger

      Der er ovenfor taget udgangspunkt i redigerede studieportrætter og ikke billedeserier fra locationshoots, bryllupper m.v.

       

      Leveringstider i Juleperioden

      Mine leverandører arbejder på højtryk fra cirka midt november, for at få alle kundeordre sendt ud, så de kan komme under træet inden juleaften. Dog må der forventes lidt længere leveringstid end normalt.

      Ønsker du dine varer sendt til en pakkeshop, lægges der yderligere 2-3 dage på i leveringstid. Jeg vil derfor anbefale at afhente billederne i studiet i Solbjerg. Jeg vil holde længere åbent både den 21., 22. og 23. december, hvor du kan hente dine billeder.

      Alle tre dage fejres med julestemning og juleslik til børnene. Ønsker du fotografierne pakket ind, skal jeg vide det på forhånd… 🙂

      Sådan foregår det

      Fortrydelsesret

      14 dages fortrydelsesret i webshoppen

      Ved køb på Koldsø Fotografi’s webshop har du altid 14 dages fuld fortrydelsesret fra den dag, hvor du modtager varen. Dog er der en undtagelse. Fortrydelsesretten gælder ikke specialfremstillede produkter. Fortrydelsesretten gælder kun de varer, som returneres til sælger og som herefter kan sælges videre. Så snart der er tale om specialfremstillinger som fx et krus med Jeres foto, et fotografi af familien eller en ramme lavet på helt specielle mål, så frafalder fortrydelsesretten, da det ikke er sælger muligt at videresælge disse produkter.

       

      14 dages fortrydelsesret ved *køb i butikken

      Der er ingen lovmæssige krav, der giver kunden fortrydelsesret over varer købt i butikken, såfremt man har kunnet se en demonstration af varen. Jeg synes det er god service at tilbyde fortrydelsesret – så det gør jeg med *forudsætning af, at varen returneres i samme stand, indpakning og i original emballage. Har man fx pakket en ramme ud af emballagen betragtes den som værende brugt og tages derfor ikke retur. Det samme gælder hvis varen bærer præg af slid, slag, ridser eller andet.

       

      Fortrydelsesret når dit fotografi monteres i en ramme af fotografen

      Her gælder samme regler som ved fortrydelsesretten i butikken. Bestiller du et fotografi og en ramme hos Koldsø Fotografi, kan du vælge at afhente varerne og selv montere billedet. Koldsø Fotografi monterer også meget gerne billedet for dig, det synes jeg nemlig er god service. Man skal blot vide at så snart emballagen brydes og rammen dermed tages i brug, ophører fortrydelsesretten.

       

      Fortrydelsesret på bestilte rammer, specialprodukter & fotografier

      Du kan altid fortryde en bestilling. Hvis det skulle ske skal du skrive en mail til info@koldsoefotografi.dk senest 12 timer fra ordretidspunktet. Herefter kan dine varer være sat i produktion og afbestilling kan være for sent. Så længe at din afbestilling finder sted rettidigt (inden for 12 timer) og man ikke har bedt Koldsø Fotografi prioritere ordren som værende hastende, kan en ordre afbestilles. Det er også muligt at du efter de 12 timer både kan ændre eller afbestille dele af ordren, såfremt jeg har travlt med andre kundeordre og derfor ikke er kommet til din ordre endnu. Dog skal man være forberedt på, at din ordre meget vel kan være i process efter de 12 timer og dermed ikke kan afbestilles. Fx når:

      • Rammer med specialmål er bestilt og sat i produktion hos leverandøren
      • Dine fotografier er sendt til produktion hos leverandøren
      • Specialprodukter er sendt til produktion hos leverandøren (fx merchandise med fotos)

      NB: Ønsker man at afbestille nogle af de udvalgte billeder, men er de allerede blevet færdigredigeret af fotografen er der to muligheder. I dette tilfælde falder afbestilling ikke rettidig, og man kan enten vælge at beholde billedet eller afbestille billedet. Ved afbestilling faktureres man et beløb for den tid, det har taget at redigere billedet. Gennemsnitlig redigeringstid pr. billede er 30-45 minutter. Fotografens timeløn er 350 kr. ekskl. moms.

       

      Ingen fortrydelsesret på rammer med specialmål

      Har man bestilt rammer med specialmål (fx 37x91cm) og er disse sat i produktion – kan disse hverken afbestilles eller fortrydes. Her er der tale om et specialfremstillet produkt, som er fremstillet specielt til dit behov og derfor ikke kan forventes at kunne videresælges. Fortrydelsesretten bortfalder.

       

      Man betaler selv returfragt

      Skal produktet sendes retur til Koldsø Fotografi ved brug af fortrydelsesretten, skal køber selv sørge for returfragten. Sørg for at pakke varerne forsvarligt ind. Er varerne blevet beskadiget under fragt, vil skadesværdien blive modregnet i tilgodehavende beløb.

      Returfragt skal sendes med GLS til pakkeshop: Superbrugsen Solbjerg.

      Kontaktoplysninger: Koldsø Fotografi, Solbjerg Hovedgade 77B, 8355 Solbjerg. Mail: info@koldsoefotografi.dk, Telefon: 42494381.

      Ønsker du at sende en vare retur, skal du først skrive en mail til Koldsø Fotografi, og informere om dit ønske, før returvarer godtages.

       

      Sådan foregår det

      Reklamationsret

      Altid 2 års reklamationsret

      Der er 2 års reklamationsret på varer købt hos Koldsø Fotografi. Reklamationsretten forudsætter korrekt behandling/pleje af varerne, at disse ikke misbruges eller udsættes for grov håndtering. Produkterne solgt hos Koldsø Fotografi er skrøbelige og bør behandles med omtanke.

      Reklamationsretten dækker ikke hændelige uheld eller skader, man ved en fejl selv har forårsaget. Fx hvis der er spildt vand på et fotografi og farven sværter ud. Reklamationsretten dækker udelukkende produktionsfejl og mangler.

      Der stilles kun garanti for kvaliteten af fremkaldelser af digitale fotografier, hvis disse bestilles gennem Koldsø Fotografi. Dette skyldes at printleverandører printer på forskellige måder med forskellige kvalitetsmæssige output – derfor kan jeg heller ikke styre outputtet. Jeg kan kun med min leverandør af fremkaldelser garantere de rette farver og topkvalitet inden for fotopapir, lærred, glas, aluminium m.v.

       

      Sådan reklamerer du

      For at kunne behandle din reklamation, bedes du indsende billeder af de pågældende fejl til info@koldsoefotografi.dk, hvorefter de noterede fejl diskuteres med leverandøren af produktet. Herefter vil du modtage en tilbagemelding med et løsningsforslag, såfremt fejlen vurderes til at være en produktionsfejl eller en fejl i produktet, som ikke burde opstå inden for de første 2 år. Er der tale om en skade forårsaget af et fragtfirma i forbindelse med levering af et produkt, diskuteres reklamationen med dem ud fra de fejl, der ses på billederne.

      Fylder billederne for meget til at kunne sendes med mail, kan du med fordel bruge den gratis online service hos www.wetransfer.com. En alternativ mulighed er at komme ind med produktet, så jeg kan bese det, notere ned og selv tage billeder af fejlene.

       

      Rettidig reklamation

      Opdager du en fejl/mangel ved produktet skal du straks efter henvende dig pr. mail til info@koldsoefotografi.dk. Rettidig reklamation betragtes som værende senest 14 dage fra du opdager fejlen, til Koldsø Fotografi skriftligt oplyses om fejlen.

       

      Hvad omfattes ikke af reklamationsretten?

      • “Forkert farve look” ved egen fremkaldelse med brug af digitale fotografier fra Koldsø Fotografi
      • Forkert håndtering af billeder (mærker efter fedtede fingre og væsker, folder og buler i papiret, flossede kanter m.v.)
      • Skader på billederammer, hvis der er tegn på voldsom håndtering af de skrøbelige rammedele
      • Småskader/skår på glas i kanter og hjørner, på de områder der ikke er synlige i rammen og som ikke har en funktionsnedsættende betydning for produktets kvalitet
      • Fremkomne skader efter stød, tryk og tab af varen – efter modtagelse

       

      koldsø fotografi står for returfragt

      Skal produktet sendes retur til Koldsø Fotografi ved brug af reklamationsretten, vil du få tilsendt en returlabel, som skal klæbes på pakken. Sørg for at pakke varerne forsvarligt ind. Er varerne blevet beskadiget under fragt, vil skadesværdien blive modregnet i tilgodehavende beløb.

      Koldsø Fotografi skal først meddeles om ønske om retur, før returvarer godtages.